Yatak, uyku ve iyi beslenme arasında sıkı bir ilişki vardır. Tüm gün yedikleriniz bir yana, yatağınıza girmeden önce ne yediğiniz özellikle önemlidir. Yatak son derece rahat olsa da konforlu bir uyku için iyi uyumanızı sağlayacak besinleri tüketmek veya sizi rahatsız edecek besinleri tüketmekten kaçınmak gerekir. Yatmadan önce neler tükettiğiniz hem kilonuz hem sağlığınız hem de hayatınızın geri kalanı için dikkat etmeniz gereken temel maddelerdendir. Peki, nasıl beslenirsek daha rahat uyuruz? ABC Bedding olarak en önemli tavsiyelerimizi listeledik.

Yatmadan Önce Yememiz Gerekenler

Yatmadan önce özellikle yememeniz gereken bazı yiyecekler vardır. Bunları en azından gün içinde tüketebilir, uyku öncesinde size ağır gelecek şeyleri yemeyebilirsiniz. Karbonhidratlı yiyecekler uyku düşmanıdır, gece içerisinde uykunuzu böler. Yani yatmadan önce ekmek, şeker, kızartmadan uzak durun. Tüketilmemesi gereken şeylerden birisi de kafein. Eğer bunu alışkanlık haline getirdiyseniz yerini bitki çayları ile doldurmayı deneyebilirsiniz. Alkollü içecekleri de yatmadan önce fazla tüketmeniz aralıklarla uykunuzdan uyanmanıza neden olduğu için tam olarak uykuya geçmenize engel olur. Hatta uzmanlar çok geç saatte meyve dahi yenilmemesi gerektiğini belirtmektedir.

Tükettiğinizde Daha Konforlu Uyumanızı Sağlayacak Besinler

Öncelikle hafif bir akşam yemeği yemelisiniz. Tatlı şeyler tüketmek için en ideal zamanlama sabah saatleridir. Akşam yatmadan önce ise boğazınızdan geçen son şey bir bitki çayı veya ılık muzlu bir süt olabilir. Ayrıca sabahları yulaf gibi tahıl yönünden zengin, vücudunuza mineral sağlayacak besinler tüketirseniz gün içerisinde bu yiyecekler size enerji sağlar ve uyku sırasında problem yaşamazsınız. Sürekli tek bir şey yemektense hem sebze hem de et yönünden vücudunuzun ihtiyacı olan besinleri görmezden gelmeyin. Uyku kalitesini arttıracak besinler mineral yönünden zengin olan ve kas gevşetici, rahatlatıcı özelliği olan yiyeceklerdir. Mercimek, badem, yulaf, muz, süt ve süt ürünleri, elma, buğday gibi magnezyum yönünden zengin olan besinler vücudunuza gerekli olan enerjiyi ve sağlığı verecek ayrıca kaslarınızın rahatlamasını sağlayacaktır. Uyku bölünmesi ve kolayca uyumama gibi problemleriniz varsa beslenme şeklinizi sizin de sevdiğiniz ve mineral yönünden zengin benzeri gıdalarla değiştirip destekleyebilir ve kaliteli bir uyku uyuyabilirsiniz. ABC Bedding, iyi uykular diler.