Günümüz yaşam şartlarında zamandan kazanmak ve daha fazla iş yapmak adına gece uykusundan kısanların sayısı azımsanamayacak kadar fazla. Uykudan çalınan ve bünyeyi zorlayan her bir dakika kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor. Sağlıklı bir beyin ve sağlıklı bir beden için doğru yatak seçimi ve  uykuya ayrılan zamandan çalmak yerine gece uykularını hayatınızın önceliği haline getirebilirsiniz. ABC Bedding, doğru yatak seçiminiz için sizlere yardımcı oluyor.

Her insanın biyolojik saati farklı olabilir. Kişiselleştirilmiş bu durumda, kişilerin uyku ihtiyaçları da farklı olabilir. Bazı insanlar günlük 5 saat uykuyla güne enerjik devam ederken bazı insanlar için 10 saatlik uykuyla bile güne devam etmek oldukça zorlayıcı olabilir. Bu nedenle doğru yatak seçimi kaliteli uyku için önem teşkil etmektedir. Washington Üniversitesi tarafından yapılan uyku araştırmaları sonucunda, uykusuz kalmanın bağışıklık sistemini zayıflattığı ortaya çıktı. Araştırma tek yumurta ikizleri üzerinde yapıldı. Farklı uyku alışkanlıkları olan tek yumurta ikizleri arasında, az uyuyan kişilerin bağışıklığının çok daha fazla etkilendiği ortaya çıktı.

Sağlıklı Bir Beden İçin En Az 7 Saat Uyku Öneriliyor!

Kısa süreli uyku ve uykusuzluk problemleri vücutta iltihaplanmalara neden oluyor. Gerçek dünya düzenine bakıldığı zaman kısa süreli uyku hayatın bir gerçeği olarak kabul edilmiş durumda. Az uyuyan kişilere yapılan aşılar sonucunda vücudun yeteri kadar antikor üretmediği belirlendi. Sağlıklı bir bağışıklık sisteminde akyuvarların dolaşımı aktif şekilde gerçekleşirken sağlıksız bir bağışıklık sisteminde buna izin verilmiyor.

Sağlıklı ve kaliteli bir uyku vücut ısısını dengelerken hormonal faaliyetlerin doğru şekilde yapılmasını sağlıyor. Gece uykusu ikiye ayrılabilir. Birinci kısımda zarar gören hücreler onarılır ve yenilenir. Derin ve yavaş uyku olarak adlandırılabilir. Gece uykusu mutlaka gece uyunmalıdır. Sabah uykusuyla harmanlandığı zaman vücut eylemlerinde uzun vadede bozulmalar meydana gelebilir.

Az uyumak hücre yenilemelerinin tamamlanmasını engeller. Vücudu koruyan hormonlar yeteri kadar salgılanamaz. Az uyuyan insanlarda bağışıklık sisteminin bozulmasına bağlı olarak daha fazla hastalık belirtileri görülür. Çabuk hastalanan bu insanlar küçük enfeksiyonları dahi ağır şiddetle atlatmaktadır. Bağışıklık sisteminin çökmesinin ölümcül sonuçları olabilir. Uyku kalitesi, doğru yatak seçimi ve düzenli uyku sayesinde bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.