Yatak seçimi, uyku kalitesi ve stres seviyesi arasında çok büyük bir ilişki olduğu
bilinmektedir. Stres, vücudumuzun dışarıdan algıladığı tehditlere karşı geliştirdiği
bir çeşit savunma mekanizmasıdır. Duruma bağlı olarak hayat kurtaran getirileri
olsa da stresin fazlası bizleri yorar ve gündelik işlerimizi yapmamıza engel olur.
Bu sebeple çok önemli olan doğru yatak seçimi yalnızca uyku kalitesini artırmakla
kalmaz, aynı zamanda kişinin stres seviyesinde de kayda değer bir düşüş
meydana getirir. ABC Bedding Stress Control yatakları uykuya bağlı gelişen stresi
engellemek için en son teknolojiler kullanılarak üretilmiştir.
Peki günlük hayatta stres seviyesini azaltmak için neler yapılabilir? Öncelikli
olarak stresin sebeplerini kendinize sormalısınız. Strese sebep olabilecek neler
yapıyorsunuz ve bunlar değiştirilebilir şeyler mi? Beslenme düzeniniz nasıl?
Strese yol açabilecek pek çok farklı ihtimal olsa dahi son zamanlarda yaşadığınız
ciddi bir sorun yoksa, stresi tetikleyen en önemli kavramlardan biri de uyku
kalitenizdir diyebiliriz.
KALİTELİ UYKU İÇİN YAPILABİLECEKLER;
IŞIKSIZ UYKU ORTAMI
Uyku sırasında vücudumuz yenilenmek için bazı hormonlar salgılar. Bu
hormonların salgılanabilmesi için gece uyurken ışıksız bir ortamda
bulunmamız gerekir. Çok zayıf ışık veren gece lambalarını tercih edebilirsiniz
ancak zihinsel ve bedensel olarak dinlenmiş hissetmek için ışıkları kapatın.
Uyumadan en az 20 dakika öncesinde cep telefonu, televizyon gibi mavi ışık
vererek uykunuzu kaçıracak ve gözlerinizi yoracak her şeyi bırakın. Telefona
baktıktan sonra uyuma alışkanlığının yerine kitap okuma alışkanlığını
koyabilirsiniz.
AYNI SAATLERDE UYANIN
Uykuda olduğunuz süreden daha önemli olan nokta, yatağa hangi saatte
gittiğinizdir. Uyku saatleriniz için belli bir düzen oturtun ve bu düzene
uygun davranın. Her sabah aynı saatte uyanmak bu düzeni güçlendirmenin
en kolay yoludur. Uyku düzeniniz bir kere oturduğu zaman bozmak
isteseniz bile çaba sarf etmeniz gerekir. Unutmayın ki uyku düzeni size
huzuru getirecektir. Bizce denemeye değer!
MEDİTASYON YAPIN
Uyku öncesi bazı nefes egzersizleri, esneme, zihninizi boşaltma gibi yolları
deneyebilirsiniz. Bunları denediğinizde çok daha rahat uykuya
dalabildiğinizi fark edeceksiniz. Uyumadan önce vücudu buna
hazırlayabilmek çok önemli. Ayrıca alternatif olarak bitki çaylarının
rahatlatıcı gücünden faydalanabilirsiniz. Uyumadan önce melisa, papatya,
ıhlamur çaylarını içmenizi tavsiye edebiliriz. Bu bitki çayları sizi
rahatlatarak sinirlerinizi yumuşatacaktır.
YATAK SEÇİMİ
Yatak seçerken fiziksel özelliklerinizi ve ihtiyaçlarınızı ayrıntılı bir şekilde
değerlendirin. Yatak seçmek oldukça detaylı bir konu olsa da ABC Bedding
Stress Control yatakları bu sorun üzerine üretilmiştir ve kişinin stres
seviyesini düşürmeye yardımcı olur. Kullanılan karbon elyaf kumaş, anti
statik özelliktedir. Bu sayede teknolojik aletlerin olumsuz etkisini yatak
odanızdan ulaştırarak vücut üzerinde oluşan stres seviyesinin azalmasını
sağlar. Stresi ortadan kaldırmak ve en kaliteli gece uykusunun tadını
çıkarmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.