Güne zinde başlamak için çok uyumak değil, kaliteli uyumak önemlidir. Daha enerjik ve
ağrısız sızısız bir uyku içinse nasıl bir yatak seçtiğimiz kadar nasıl uyuduğumuza da
dikkat etmemiz gerekir. Çoğu zaman alışkın olduğumuz uyku pozisyonlarından dolayı
uyandığımızda sırtımız, belimiz ağrıyabilir. Bu ağrıların çözümü doğru uyku pozisyonunu
bulmaktan geçer. Doğru uyku pozisyonu, tıpkı doğru yatak seçimi gibi kişinin sağlığı
üzerinde büyük etki yarattığından en verimli uyku pozisyonunu keşfedip ona uygun
yatmak gerekir. Bu durum sağlık durumunuza ve vücudunuzun ihtiyacına göre değişiklik
gösterebilse de uygulamanız ve kaçınmanız gereken pozisyonları sizin için derledik.
YÜZÜSTÜ UYUMAK
Yüzüstü yatmaktan çoğu zaman kaçınmalısınız. Yüzüstü uyumak nefes almayı zorlaştırır
ve eklem ağrılarını çoğaltır. Size en rahat gelen pozisyon yüzüstü yatmak olabilir ama
diğer pozisyonlara göre en tehlikeli olanı da budur. Yüz ve boyun bölgesinde kırışıklığa
sebep olabilmesi de yüksek ihtimaldir. Yüzüstü uyurken omurganız olması gerektiği gibi
hizalanmadığı için uyandığınızda bel ve sırt bölgesinde ağrılar hissedebilirsiniz.
Horlamayı kesme yönü dışında yüzüstü uyumak pek tavsiye edilmez.
EN İYİ SEÇENEK SOL TARAFA YATIŞ
En ideali ve en çok önerilen uyku pozisyonu budur. Eğer vücudunuzda başka bir engel
yoksa kalbinize ve eklemlerinize zarar vermeyen ve istenmeyen bir baskı yaratmayan bu
pozisyon uyku veriminizi artırır. Sol tarafa yatmak, sindirim sisteminize de iyi gelir. Mide
ve bağırsakların doğal duruşunu bozmadığı için sindirim sisteminin çalışmasını
engellemez ve mide yanması yaratmaz. Hamilelikte de sola doğru yatılması
önerilmektedir.
SIRTÜSTÜ UYUMAK ÖNERİLİR Mİ?
Sırtüstü yatmak, arka bacak kaslarınızın gerilmesine yol açar ama yüzüstü uyumaktan
biraz daha sağlıklıdır diyebiliriz. Astım problemi yaşayanlar için sırtüstü uyumak kesinlikle
önerilmez. Sırtüstü yatacaksanız, bacaklarınızın altına koyduğunuz bir yastık ile
bacaklarınızı destekleyebilirsiniz. Reflü sıkıntısı yaşayan kişilerin de özellikle yemekten
sonra sırtüstü yatmaları tavsiye edilmez.
Elbette alışkanlıklarınızı değiştirmek kolay olmayacaktır. Bu sürece alışmak için sağ
tarafınıza bir yastık koyarak uyku sırasında dönmenizi engelleyebilir ya da bu
pozisyonlarda zorlanıyorsanız pozisyonların ters gelmesini engellemek adına yatağınızın
yönünü değiştirebilirsiniz.
RAHATÇA UYKUYA DALMAK
Uykuya rahatça geçiş yapmak için belirli ritüeller oluşturun. Meditasyon yapmak,
kitap okumak ya da bunlara benzer başka seçenekler bu süreci kolaylaştırır. Mutlu
uyanmayı sağlayan en önemli etken rahat ve kaliteli bir gece uykusundan geçer.
ABC Bedding sizin için uykudan alacağınız verimi en yüksek seviyeye çıkartan
yataklar üretir. En rahat uykular ve en enerjik sabahlar için yataklarımızı