Uyku sadece vücudumuzun ihtiyacı olan dinlenme zamanını işaret eden bir aktivite değildir. Uyku dinlenme sonrası gerçekleşecek olan tüm aktivitelerin ne kadar verimli olacağını belirleyen bir etkendir.

İyi bir uyku her zaman doğru yatak seçiminden geçmektedir. İyi bir uykunun sonunda bize sağlayacağı faydalarda ve yapacağımız işlerde olan dikkat eksikliğinin azalmasına, aşırı gerginlik hallerinin düşmesine, iş performansının artmasına ve depresyon gibi yüksek tansiyon etkenlerini azaltmasına yardımcı olacaktır. Eğer sağlıklı ve uzun bir hayat içerisinde keyifle yaşamak istiyorsak aşağıda yazacağımız maddelere çok dikkat etmemiz gereklidir.

Uyku Öncesi Dinlenmeyi İhmal Etmeyin

Uyumadan önce gerçekleştirilecek olan 1 saatlik dinlenme zamanı sizin uykuya hazırlıklı olmanızı sağlayacaktır. Bu zaman içerisinde zihninizi ve vücudunuzu yormayacak olan küçük faaliyetler yapabilirsiniz burada dikkat edilmesi gereken konulardan önemli olanı ise dinlenme esnasında uykuya geçişi gerçekleştirmemek.

Uyku Saatlerini Düzenleyin

İyi bir uyku iyi bir enerjiyi beraberinde getirecektir. İyi bir uyku için gerekli olan şartlardan biride uyku saatlerinin düzenlenmesi ile ilgilidir. Uyku saatlerini aslında ayarlamak çok basittir bunun için yapacağınız planlama uyanma ve güne başlama saatiyle doğru orantılı olmalıdır. Her gün belli bir saatte değil belirli bir zaman aralığında uykuya geçişi belirlemek uyku saatlerini ayarlamanızda yardımcı olacaktır.

Ortam Koşulları

Odanızın içerisinde bulunan ışık oldukça önemlidir. Vücudun biyoritminin düzenlenmesinde büyük önem taşıyan melatonin hormonunun salgılanması için karanlık bir ortamın sağlanması gerekir. Uyumadan en az bir saat önce elektronik cihaz kullanmayı bırakmak bunun için önemlidir. Odanızı mutlaka havalandırmayı ihmal etmeyin. Oda içerisinde bulunan oksijen miktarı uyku anında vücudunuzun dinlenmesine yardımcı olacaktır.

Uyarıcıları Azaltmalısınız

Gün içerisinde genellikle ayılmak tabiri olarak kullandığımız uykuyu alamamayı kahve gibi uyarıcı maddeler içeren içecekler kullanarak atmaya çalışırız. Bir fincan kahve genellikle vücudumuzun içerisinde 8-12 saat arasında kalmaktadır. İyi bir uyku düzenine başlamadan önce kahve ve uyarıcı içeceklerin tüketiminin azaltılmasıyla sabahları ayılamadım tabirlerinin rafa kalktığına şahit olacaksınız.

Yiyecek Tüketimleri

Uyku kalitesinin arttırılması ve iyileştirilmesi sadece tek bir nedene bağlı olarak gerçekleşemez bu yüzden sağlıklı bir yaşam sağlıklı bir beslenme ile olacağı gibi sağlıklı bir uykuda sağlıklı beslenme ile doğrudan ilişkilidir. Sizi rahatsız edebilecek ağır ve sindirimi zor olan yiyecekleri mümkün olduğunca tüketimini uykudan önceki dinlenme zamanında tüketmemelisiniz.